Při koupi 2 balíčků karet, doprava zdarma po celé ČR

Pravidla

 Videonávody vybraných her naleznete na YouTube: 

https://bit.ly/almeganavod

 

 

Počet karet:    108

Z toho:             

  • 26 – červených s obrázkem
  • 26 – černých s obrázkem
  • 26 – červených bez obrázku
  • 26 – černých bez obrázku
  • 4 – žolíky Almega

 

Slovník

  • Talon – hromádka karet, která zůstane po rozdání karet hráčům
  • Rub – zadní zakrývající část karty
  • Líc –přední odkrývající část karty
  • Almega – žolík, který nahrazuje každé písmeno

Body za karty:

Karty bez obrázku 1 bod
Srdce 2 body
Štít 3 body
Čtyřlístek 4 body
Živel 5 bodů
Almega 10 bodů

 

Symbolika znaků karet

 

Srdce   láska, cit, vztahy

Štít   síla, energie, výkon, práce

Čtyřlístek   štěstí, náhoda, osud

Živel    5 element, duše, vůle, vnitrosvět

 

Povolená slova

Platí všechny slovní druhy včetně jejich skloňování s výjimkou citoslovcí.

 

Nepovolená slova:

Všechna vlastní jména (s výjimkou písmen řecké abecedy alfa, beta…), jednopísmenné výrazy, zkratky, značky, citoslovce, římské číslice, dvojhlásky, slang, nářečí, vulgarismy, poetismy, archaismy.

 

Pravidla her karet Almega

Delší slovo bere

Hráči: 2 a více

Karty: Všechny

Cíl hry: Z vyhozených karet na stole co nejrychleji vytvořit slovo

Každý hráč obdrží 7 karet. Všichni hráči na dohodnutý signál vyhodí naráz na stůl jednu anebo více karet lícem nahoru, dohromady minimálně 6. Z těchto karet se snaží hráči v časovém limitu poskládat co nejdelší slovo. Může nastat situace, že nejrychlejší  hráč vytvoří z daných karet slovo ze tří písmen. Ale další hráči mají ještě 10 sekund, aby vytvořili delší slovo ( ze 4 a více písmen). A tak dále. Hráč s nejdelším slovem si ho vezme k sobě. Tyto karty už dále nehrají. Zbylé karty zůstávají na stole a pokračují ve hře.  V dalším kole si hráči doplní chybějící karty v ruce a opět hrají. Jestliže slovo nikdo nevytvoří, hraje se dále, dokud se to nepodaří. Na konci vyhrává hráč s největším počtem karet.

Delší slovo bere 2 ( druhá verze)

Hráči: 2 a více

Karty: Všechny

Cíl hry: Z vyhozených karet na stole co nejrychleji vytvořit slovo

Každý hráč obdrží 7 karet. Začínající hráč vyhodí na stůl jednu kartu lícem nahoru a zároveň si doplní chybějíci kartu z talonu. Stejně tak udělá další hráč i ten následující. V jistém momentu kombinace karet na stole tvoří slovo. Kdo ho prvý uhodne, ten si karty tohto slova vezme k sobě. Pokud ho ale kdokoliv z hráčů v časovém limitu nepřebije vyslovením delšího slova. I hráč, který následuje a hodí další kartu na stůl a díky ní vymyslí ještě delší slovo jak předcházející hráči, může v daném kole zvítězit a vzít si slovo k sobě. Zbylé karty na stole hrají dál a hra pokračuje jako na začátku následujícím hráčem. Zvítězí ten hráč, který má na konci hry nejvíc karet u sebe.

Pavouk

Hráči: 2 a více

Karty: Všechny

Cíl hry: Ze slov vytvářet nožičky pavouka a zbavit se karet

Na stůl se položí karta Almega – trup pavouka. Každý hráč dostane 20 karet (anebo podle dohody: 15,10,) a snaží se jich zbavit doplňováním slov do pavouka – totiž vytvářením nožiček na jeho trupu. V každém tahu může hráč do pavouka doplnit pouze jedno ucelené slovo. Svisle nebo vodorovně. Následuje další hráč, který toto slovo může, ale nemusí doplnit.  Ale pozor, platí zásada: Co leží, to neběží. Křížící slova musí dávat smysl. Jestliže hráč nedokáže do pavouka doplnit jakékoliv platné slovo, tahá si kartu z talonu a pokračuje další hráč. Ten, kdo se první zbaví všech karet, vyhrává. Hra končí i v tom případě, že už žádný hráč nedokáže pokračovat ve hře. Pak vítězí hráč s nejmenším počtem karet na ruce. V této hře se může uplatnit bodové ohodnocení slov s počítáním bodů ( viz. body za karty).

Wordy

Počet hráčů: 2 a více

Karty: Všechny

Cíl hry: Co nejrychleji se zbavit karet na rukou doplněním slov na hromádce a zvítězit.

Každý hráč obdrží 7 karet. Rozdávající položí na stůl začínající kartu, například s písmenem P. První hráč položí kartu A a řekne “palec”. Další hráč už ale musí navázat na slabiku PA, ale má pouze R, a tak řekne “parkoviště”. Následující hráč musí vyložit na slabiku PAR atd. Jestliže nemá vhodnou kartu, tak si buď z talonu tahá novou anebo vytvoří začátek nového slova červenou obrázkovou kartou. Hráči můžou vyložit i více karet najednou, pokud pasují do daného slova. Vyhrává ten, kdo se první zbaví všech karet.

PS: Q – Quassimodo – V případě, že hráč vyhodí tuto kartu, musí si další hráč za trest tahat z talonu 3 karty. Tuto kartu přebíjí pouze Q – Quijotte, se kterým se trest ruší.

Němé Wordy – Blafáček

Hráči: 2 a více

Karty: Všechny

Cíl hry: Bez slova se zbavit karet na rukou doplněním slov na hromádce

Totéž jako Wordy, akorát se nemluví.

První hráč na začínající kartu položí mlčky svoji kartu s pomyslným slovem. Následující hráč navazuje na vyložené karty – písmena, přičemž jeho slovo může být jiné než zamýšlel předchozí hráč. Pokud má další hráč pochybnost, zda takové slovo existuje, vysloví nahlas slovo Blaf. Předchozí hráč musí nahlas říci myšlené slovo. Pokud ho řekne a je platné, pochybující hráč si bere 3 karty. Pokud ho neřekne nebo je neplatné, bere si 3 karty blafující hráč. Hra pokračuje následujícím hráčem, který navazuje na položené karty nebo začne nové slovo položením červené obrázkové karty – začátek nového slova.

Skrytý poklad

Hráči: 2

Karty: všechny na vytvoření pole

Cíl hry: Z odkrytých písmen v poli vytvořit slovo.

Na stole je libovolné pole karet, například 8 x 7 rubem nahoře – jsou zakryté. Hráč na tahu vždy odhalí dvě karty a pak jednu  z nich zakryje. Následuje další hráč. Ten také odhalí jiné dvě karty a pak jednu z nich zakryje. Postupně se v poli odhalí víc a víc písmen. Hráč na tahu může z odkrytých písmen poskládat slovo, které si následně vezme k sobě. Vyhrává hráč, který má na konci hry nejvíc karet.

AlMExeso

Hráči: 2

Karty: 52 s obrázky + 4  žolíky Almega. 

Cíl hry: Najít páry písmen v zakrytém poli karet

Vybrané karty zamícháme a uděláme na stole zakryté hrací pole 8x7 karet. Karty jsou zakryté -  rubem nahoru. Úkolem hráčů je najít páry písmen. První hráč v jednom tahu odkryje dvě karty. Když tyto karty mají stejné písmeno, bere si je k sobě a tyto karty již nehrají. Pokračuje dalším tahem a opět odhaluje dvě karty. Když ale neodhalí karty se stejným písmenem, karty opět zakryje a následuje tahem druhý hráč. Vítězí hráč, který má na konci u sebe největší počet karet.

 

Utopenci

Hráči: 2

Karty: které je potřeba

Cíl hry: Najít v rybníku utopence -písmena a uhodnout slovo soupeře

Hráči si vymyslí v duchu stejně dlouhá slova např. na 5 písmen a karty daného slova si vyhledají v talonu. Potom si každý z hráčů vezme z talonu dalších 20 karet a zamíchá je se svým slovem. Následně každý hráč vyloží svoje karty lícem nahoru proti sedícímu hráči tak, že vytvoří pole 5x5 karet - rybník. Úkolem hráčů je v každém tahu trefit utopené správné písmeno tajného slova soupeře - utopence. Pokud ho uhodnou, vezmou si ho a hádají dál. Pokud ho neuhodnou, následuje protihráč. Vyhrává ten, kdo dříve vyloví utopence a uhodne jeho tajné slovo.

Šibenice

Hráči: 2

Karty: všechny

 Cíl hry: Uhodnout tajné slovo soupeře

Každý hráč si vymyslí v duchu stejně dlouhé tajné slovo. Následně oba hráči vyberou z talonu karty tohoto slova a vyloží je před sebe zamíchaná rubem nahoru - jsou zakryté. V každém tahu hádá hráč jedno písmeno tohoto tajného slova soupeře. Uhodne-li ho, protivník dané písmeno odhalí. Pokud neuhodne, pokračuje soupeř. Takto hra pokračuje, dokud někdo z hráčů neodhalí všechna písmena. Hra tímto ale nekončí. Hráč zvítězí, až uhodne celé tajné slovo soupeře, protože i když protivník uhodne všechny karty, písmena jsou stále zamíchaná. Na uhodnutí má ale vždy jen jeden pokus.

Enigma

Hráči: 2

Karty: všechny

Cíl hry: V časovém limitu uhodnout tajné slovo soupeře

Hráč si vymyslí tajné slovo, které vytvoří z karet a tyto zamíchané karty vyloží lícem nahoru před soupeře. Ten musí v časovém limitu toto slovo uhodnout. Pokud se mu to podaří, bere si toto slovo k sobě. Pokud ho neuhodne, hráč, který dané slovo vymyslel, ho prozradí a bere si ho k sobě. Hra pokračuje soupeřem, který postupuje stejně. Délka tajných slov je dobrovolná. Vítězí hráč s největším počtem karet u sebe.

Slovní žolík

Hráči: 2+

Karty: Všechny

Cíl hry: Vyložit se co nejrychleji ze všech karet na ruce a zvítězit.

Každý hráč obdrží 14 karet. Hráči mají za úkol vytvořit z vlastních karet co nejrychleji nejmíň dvě slova: minimálně jedno ze 4 písmen a druhé z 3 písmen. Pokud to někdo dokáže, vyloží ty karty na stůl. Následuje další hráč. Pokud hráč nedokáže poskládat slova, která by vyložil, vyhazuje jednu zbytečnou kartu na hromádku a doplní druhou z talonu. Hráč, který už vyložil ty dva slova, se v dalších kolech snaží vyložit další karty na stůl vytvořením nebo doplněním dalších slov soupeře, pokud se taky vyložil. Doplněná slova musí dávat smysl. Kdo se dokáže zbavit všech karet jako první, vyhrává. Poslední karta vyhrávajícího hráče musí zakrýt hromádku odložených karet.

Houby

Hráči: 2+

Karty: všechny

Cíl hry: V časovém limitu v poli karet nalézt co nejvíc slov

Na stole se vytvoří pole z odkrytých karet - lícem nahoru, řekněme 8 x 7. Začínající hráč  musí v časovém limitu v tomto poli najít houby – písmena, ze kterých vytvoří slovo. Tato písmena - houby odebere ze stolu a z talonu doplní nové karty na prázdná místa. Následuje další hráč - v časovém limitu hledá v poli další písmena, z kterých taky vytvoří slovo. Pokud to včas nestihne, na tahu je  zase soupeř. Takhle se pokračuje, dokud se všechny karty nepoužijí a už není možné vytvořit žádné slovo. Vyhrává ten, kdo má na konci nejvíc karet.

Pohádka: A v tom...

Hráči: 1 a více

Karty:  52 karet s obrázky + 4 Almegy

Cíl hry: vyprávět úplně novou pohádku

Hraje se pouze s obrázkovými kartami a žolíky Almega. Karty se zamíchají, ale nerozdávají.  Jsou zakryté a zůstávají v talonu rubem nahoru. Začínající hráč vezme z talonu první kartu, otočí ji obrázkem nahoru a začne pohádku tak, že se v ní musí vyskytovat slovo nebo význam obrázku na kartě: “Bylo nebylo, bylo jednou jedno vajíčko” – na kartě je obrázek vejce. Může začít příběh o vejci, ale nemusí. Může začít asociací např.: “Bylo nebylo, žil jednou jeden stařík, který čekal až mu slepička snese vajíčko.” Pokud už neví jak dál, posouvá tah dalšímu hráči formulkou: “a v tom…” V této hře nikdo nevítězí, ale vznikne nová pohádka. 

Slovní pasians - solitér

Hráči: 1

Karty: Všechny

Cíl hry: Ze všech karet z balíčku vytvořit smysluplná slova

Hráč ze všech karet skládá slova, aby mu zůstalo co nejméně zbylých karet. Mistrovství je, když použije na slova všechny karty. Absolutní mistrovství je, když ze všech karet poskládá smysluplné věty. Geniální mistrovství je, když ze všech karet poskládá smysluplné věty, které tvoří  příběh.

 

Almega Poker

Hráči: 2 a více

Karty: všechny

Cíl hry: S kartami na ruce a na stole stavit na nejsilnejší kombinaci karet mezi hráči. V téhle hře jde o to, aby hráči v kombinaci svých karet a karet na stole dosáhli co nejvyšší hodnotu karet.

Každý hráč dostane na ruku 2 karty. V prvním kole všichni hráči na svou kombinaci sázejí, navyšují a dorovnávají. Pak rozdávající bankéř  na stůl položí 3 karty. Každý hráč se snaží ze svých a z karet na stole poskládat co nejdelší slovo. Zároveň si může ještě vyměnit obě karty, pokud mu ty jeho nevyhovují. Hráči v druhém kole to buď vzdají a nehrají nebo sázejí dále na svou kombinaci. Každou sázku musí následující hráč dorovnat nebo navýšit. Při sázení hráči karty ještě neodhalují. Kdo si nedorovná nebo nenavýší, vypadává. Hra pokračuje dalším kolem, kde bankéř doplní na stůl čtvrtou kartu. A zase se postup opakuje. Hráči navyšují sázky nebo dorovnávají. Kdo nedorovná nebo nenavýší, vypadává. Nakonec bankéř odhalí pátou kartu. Tak to pokračuje, dokud všichni nedorovnají a nikdo nenavýší. Potom každý odhalí svou kombinaci písmen. Vyhrává hráč s nejsilnějšími kartami. 

 

Tabulka síly karet:

1- Postupka 3 karet jedné barvy např: ABC

2- Postupka 4 karet jedné barvy např:: ABCD

3- Slovo na 5 písmen různých barev např:: SLOVO

4- Slovo na 5 písmen jedné barvy např:: SLOVO

5- Slovo na 6 písmen různých barev např:: ALMEGA

6- Slovo na 6 písmen jedné barvy např:: ALMEGA

7- Slovo na 7 písmen různych barev např:: ŠAMPIÓN

8 - Slovo na 7 písmen jedné barvy např: ŠAMPIÓN